söndag 7 november 2010

Snygga Bilar!

Här är en biltröja jag sytt av biltyg från Stoff och stol och randig natur/brun från jofotex. Detta underbara randiga tyg har jag haft som hyllvärmare ganska länge, inte vetat riktigt vad jag ska ha det till. Men till biltyget passde det helt perfekt. Naturvitt är lite svårt, det är inte många tyg som är det. Dessvärre så är det tryckfel på biltyget då det blir lite pusslande för att få till mönstervitarna ibland. Kanske skulle maila till stoff och stil om det, har inte gjor det.

Denna beställning blev det lite snabba bud med, beställaren ringde på kvällen och frågae om jag hade någon tröja färdig till en tvååring, njaaaeee, det hade jag ju inte. Så det var helt enkelt bara att börja sy en. Mitt i allt ramlade äldsta dottern och fick ett jack mellan ögonen, på näsan. Akuten nästa! Lite lim så var hon hel igen. Var aningens trött när jag skulle sy färdigt tröjan, men det gick förvånansvärt bra. Annars brukar allt gå åt skogen när jag ät trött och ska försöka göra något.

3 kommentarer:

Johannah sa...

Superfin tröja!!

OYB sa...

Snygg! Matchningen med de två tygerna blev jättebra!

Bustråden sa...

Å den blev jättefin!