tisdag 25 januari 2011

Karlatröja till fars dag.

För första gången jag sydde en tröja till sambon han fick den på Fars dag. Denna tröja har jag filat på länge. När han läste Mediadesign ritade han massor grejjer som skulle bli webbsidor. Bla den här krumiluren, den är aningens ändrad för att det skulle gå att sy den. Jag förstorade helt enkelt upp den och gjorde som applikation på t-shirten. Mönstret till t-shirten tog lååång tid att få till och mycket mönsterpapper gick det åt. Men det blev riktigt bra jag tycker att den sitter toppen på honom. Tillverkad av svart jersey och velourapplikation.
 




3 kommentarer:

Jenny sa...

Förstår att du är nöjd över resultatet! jag skulle också behöva börja sy t-shirts till min sambo, han tycker att alla, utom de från jobbet, är för vida i halsen...

Anonym sa...

skitsnygg!!!
men du måste googla total hip replacement och titta på hur höftproteser ser ut
/Y

{K * Design} sa...

ASGARV!

Typ den här

http://www.artreality.com/portfolio/wdwork/vet/totalhipreplacement.htm

Tack för det Y, nu lär jag tänka gammtanta varje gång jag ser han i den där...

Jenny: Då är det ju bra om man får till ett bra mönster, då får han ju tröjoprna som han vill. Min sambo har ofta för korta t-shirtar, de flaggar i ryggen, den här gjorde jag 5 cm längre än de som faktiskt sitter bra och detta blev ännu bättre.