torsdag 3 februari 2011

Molnigt idag!

Fick fria molnhänder, ja då blev det så här :o)

6 kommentarer:

Sandra sa...

Jättefina kläder du syr! Jag tänkte fråga om mönstrena är dina egna om inte var har du hittat dem? Är lite sugen på att göra bodyn du gjort.

Ha en bra dag!
Sandra

{K * Design} sa...

Tack!

Jo, näst intill alla mönster är egen konstruktion eller halvt i alla fall. Jag brukar utgå ifrån barnens kläder, lite från det plagget och lite från det plagget och så mäter jag längder och bredd å så. Det är väldigt rörigt i min mönsterhörna för jag har itne fullt med storleka i något mönster utan en storlek här och där.
Bodyn är mitt eget påhitt, jag har utgått ifrån ett annat bodymönster men som har helt annan hals och ser inte alls ut så där i grenen + att den är längre och har vidare ärm.

Ta ett vanligt bodymönster och klipp till grenen som du vill ha den (rundningarna alltså) och i halsen gör du som en vanlig tröja men klipper ett jack där du vill ha öppningen.

Öhh, förstod du?

Sandra sa...

Tack för ditt svar. Jag tror jag förstår :) Får testa. Ska eventuellt köpa tyg på Syfestivalen om några veckor.
Ha en trevlig helg!

{K * Design} sa...

Å så kul, önskar att jag inte hade så vansinnigt långt till Syfestivalen :o)

OYB sa...

Härlig färgmix! Snyggt!

Emblan sa...

Åh vilken härlig kombination av moln och färger :)

http://gobitsyr.blogspot.com/