söndag 5 februari 2012

Stressig julklänning!

En klänning till julen och förhoppningsvis andra tillfällen.
Den här var till en kompis dotter och vi körde ren och skär byteshandel, 5 kilo köttfärs mot en klänning! En win-win situation, deras dotter blir klädd och vi får mat på bordet!

Velourhjärtan från Kameleont-design och röd velour från Jofotex. När jag skulle få till den här klänningen strulade allt dessvärre, eller ja med tyget i alla fall. Jag hade slut röd velour och det var slutsålt i varenda butik tydligen. Alla verkar vilja ha röd velour till jul. Efter mycket om och men fick jag tag i det på Jofotex men det skulle inte komma in förrens veckan innan jul = bråttom. Men tack och lov så kom det in tidigare än väntat och vipps kunde jag sy den en vecka innan jag trodde, toppen! Tack Jofotex! 



Inga kommentarer: