söndag 3 mars 2013

Monster high överallt!

Vi badar i monster high här hemma. Det är inte för att vi har ett helt badkar med dockior utan för att lillgumman fullkomligen älskar att leka med dem. De är överallt, i köket, i vardagstummet, i sovrummet, i hallen, i sängen, ja överallt har vi monster i huset. Jag är inte något speciellt fan av de där dockorna men jag kan väl glatt konstatera att lillan har blivit en sjuhejjare på rollek med hjälp av dessa så något gott för de med sig. Så om det inte vore nog med dockor överall jag tänkte helt sonika klä henne i monster hög också. Detta är ett kit som jag ALDRIG skulle ha köpt i affären. Men bara för att jag gjort det själv så ok då.  
 
Trycket till tröjan har jag skrivit ut poå transferpapper. När jag sydde dit kantbandet längst ner råkade jag dra till det lite för häftigt så att trycket lossnade i ena hörnet (kvalitén sådär kanske?). Tänkte att det går väl stryka tillbaka det men tji fick jag, det fastnade på mellanlägget och smälte. Räddade Clawdeen Wolfs ben med ett hjärta. Annars hade tröjan varit förstörd.

 
Kjolen är gjord av ett par gamla jeans med blommor. Dödskallen döljer några broderade blommor. Bredvid huvudet ser man en fläck som är mörkare. Där har det suttit en broderad blomma. Jag sprättade bort några stycken som syntes och strök på dödskallen ovanpå de stora blommorna.

 
Det här bandet köpte jag av Oaffen på facebook, hon har jättefina band i mängder olika sorter. Det här köpte jag enbart för att tjejen älskar sina monster. Jag funderade länge på hur jag skulle kunna använda det. Tanken från början var att det skulle sitta fram på raglanskärningen, men det blev för rörigt.
 
Bak på tröjan strök jag fast Dracularas djur, en fladdermus.

 
Här är byxorna som fick bli kjol.
 
Här har jag sprättat bort lite blommor, det tog en evighet. De som är kvar döljs av döskallen.

 

1 kommentar:

Smilla sa...

Hittade precis din blogg, så läckert monster high set!!
Jag har också köpt mönstrade band men har inte listat ut vad jag ska göra av det än...