fredag 18 april 2014

Jofotex

Sitter så här klockan 5 på morgonen, långfredagen, på Arlanda och väntar på flyget till Rom. Där vi ska tillbringa några dagar över påsk. Passar på att lägga upp några bilder. I onsdags var jag med barnen på Jofotex i Söderköping. Fantastiskt mycket tyger. Nu mera har jag närmare 100 mil dit. Men när jag gick i högstadiet på Ramunderskolan i Söderköping brukade vi gå dit på syslöjden och köpa tyger att sy av. Jag minns att jag köpte ett royalblått och ett ljusrosa sidentyg och sydde en sidenpyamas av. Den hade "ögonknappar" och blev faktiskt välanvänd. Riktigt skön var den. Kanske inte så snygg men men, den blev ju använd. 




Lillan valde dessa tyger. Hade hon inte varit med hade jag inte kommit hem med något av dessa. Rätt otippade val. Hon har sett ut ett fototryckstyg med bilar på hos älsklingsfrö och det fanns inte på jofotex tyvärr. 


Inga kommentarer: