tisdag 18 november 2014

Gulligtläskigt!

En gullig tröja med läskiga (?) figurer. Det här tyget beställde minstingen förra året men det blev aldrig något sytt av det. Tänkte i år att det är bäst att göra något av det medan det passar damen.

Det räckte just så pass till att bli en tröja. Den supergulliga vampyren var given som tryck. Fotade den med mobilen, la in bilden i Silhouette Cameo och traceade hela för hand.

Sedan kom det knepiga, jag ville ha den i sammetsvinyl. Skulle ögonen etc fästa på det lurviga eller behövde jag ha ögon etc bakom det svarta. Det var bara att bygga om figuren i programmet för jag ville inte chansa.  Det blev lite pilligt. Råkade dock ha för varmt strykjärn så jag smälte ena vingen.  Men hon har inte märkt det än peppar peppar.

Jag ville att ögon och mun skulle lysa i mörker så jag använde självlysande vinyl till det vita. Lärde mig då att det inte gick att fästa annan vinyl så bra på självlysande. Vilket innebar att jag fick pressa som en tok och ögonen smälte i princip. Nu sitter de men det ser kladdigt ut. Tur inte femåringen bryr sig. 

Inga kommentarer: