måndag 27 april 2009

Namnbyxor








Idag har jag knåpat ihop två par mysbrallor med namn i rumpan. Den första beställningen jag inte tackade nej till! Leah i stl 68 och Molly i stl 86, men jag tror nästan att båda är lite stora, det får väl tiden utvisa. Detta var ett tidsödande projekt, oj vad lång tid det tog. Först att kolla ut mönster som passade, har ju färdiga redan men jag tycker aldrig att de varit riktigt att lita på så jag måste kolla mot ett par färdiga byxor för att vara säker. Leta bokstäver, klippa ut bokstäver, stryka vliesofix (heter det så?), ritaa bokstäver, stryka fast dem och sy runt, detta tog en evighet och då är ju inte namnen så långa. Men det blev faktiskt riktigt bra. Men jag kan inte låta bli att bli lite nervös och nipprig när det är någn annan som ska ha dem, om det hade varit min tjeja skulle jag vara supernöjd! Måste nog göra ett par till henne. Nästan 7 timmar tog det med paus för middag samt läggning av dotter. Hoppas att blivande ägarna blir nöjda.
Materialet är från massor olika ställen men jag vet inte riktigt var.



1 kommentar:

GlamiNa sa...

Vad fina saker du syr =) Jag la till dig på min "följa lista".
Jag vet hur det är när man ska skicka iväg kläder man sytt. Jag är oxå helnojjig och vill att allt ska vara perfekt =)