måndag 30 mars 2009

Hängselklänning!












Köpte det här tyget för att jag tyckte det var så fint, men tänkte inte ha det till något stort, bara mössor och bandanas....hihi, när jag hade börjat klippa ut mössor så fick jag för mig att det skulle nog just så pass räcka till en klänning, och japp, en klänning blev det. Ritade mönstret utifrån ett par andra klänningar från dotterns garderob. Modellen och designen fick växa fram under tidens gång. Den blev väldigt stor men hon kan ha den och kommer att kunna det länge, därför ville jag ha någon form av flexibla axelband och jag tycker att den här lösningen blev bra. Hoppas att det fungerar live också, den är inte testad ännu. Fram blev det rynk på mitten och bak lite vågigt hela vägen.
Tyg: Tygvaruhuset.
Spännen från mina gömmor.



3 kommentarer:

Englainnan sa...

Hej!
Så fint du syr. Jag syr åxå men tycker de är jättesvårt..blir aldrig fint.

Kristin sa...

Tack! Önskar bara att jag hade lite bättre maskiner så det skulle bli lite häftiga sömmar.

Sandra -Vildkatten sa...

Vilken häftig kombination. Tycker det är roligt att se kombinationer som är lite utanför det traditionella könsramarna som man ser i affärerna.