måndag 30 mars 2009

Mössor

Tillägg: Kan va lite kul att få se livebilder med öägaren som modell, här är syssligen Charlie i sin snygga mössa! dock är detta lääänge sedan, jag har bara inte kommit ihåg att blogga om det, men nu så!












4 st mössor i olika storlekar producerade. En av de mörka fick dotterns tremening. Provade att vändsy mössor för första gången, det blev ganska bra, lite pilligt att behöva sy för hand men det funkar. Ritade mönstret själv och jag konstaterade att barn har större huvuden än det ser ut. Dotterns passade inte så jag fick göra en till och även den blev väldigt tight, det går men det är just så pass. Så kom jag fram till att nästa gång ska jag göra mönstret lite längre så att det går att vika upp en kant, det blir fin effekt tycker jag, så länge tygen matchar.

De mörka tygen är från tygvaruhuset och de röda rån jofotex.



Inga kommentarer: