tisdag 31 augusti 2010

Retro eller vad?

Hittade denna läckra tunna manchester på jofotex i somras, nästan så jag skulle vilja ha något själv i det, men hur skulle det se ut....

Det blev en klänning och en kjol till barnen. Lade mönstren lite galet och klippte vilket innebar att det inte räckte till en helgrillrig klol. Men hamster som jag är så hade jag ett rosa manchestertyg ligandes, det är aningens grövre än det andra men det gör inget.


Råkade tänka galet när jag sydde på mudden så sömmen blev i sidan istället för mitt bak, för jag ville ha grillertyget fram. Men det går nog bra.


Matchigt värre!


Gullig va? Inte snyggaste kläderna underk kanske, men färgerna matchade ju i alla fall.



Den ser väääldigt stor ut på bilden, så stor är den inte men hon har lite att växa i.







3 kommentarer:

OYB sa...

Jättesnygga! Och så härligt tyg!Vad många fina saker du syr!

åsa a sa...

Vilket undrebart tyg!!!!!!

{K * Design} sa...

oby: Tack!

oby och åsa, Ja det är jättefint, skulle vilja göra något till mig själv i det men hur skulle det se ut...