torsdag 2 september 2010

Favvotyg

Valet föll på drakarna, de var först ut att bli sönderklippta. Äntligen något som inte är rosa och som stortjejen gillar, drakar är lite häftigt tycker hon. Denna klänning har jag använt ett tröjmöster till sedan klippte jag på fri hand. Kjolen knippte jag för liten först,vet inte riktigt hur jag tänkte, men den blev helt perfekt till illasyster så nu har de ett machande kit!



Gjorde en remsa med mudd i midjan för att dela av lite, den blev aaaningens för bred. Sydde en kanal i mitten med cover pron (cp:n) och drog igenom ett snöre. Som snörändar har jag några plastploppar som ja haft liggandes i lådan. Min gulliga mamma sparade allt som gick att återvinna på prylar som skulle bort och detta har jag fått, dessa plastgrejer är återvinna av mamma. Toppen!


Kjolen till lillasyster blev jättegullig.



Syskonkit!

Så här ser det ut när jag syr på kantband, jag bara matar in delarna så till slut sitter allt ihop på samma snöre, praktiskt vid förvaring att allt sitter ihop.







Inga kommentarer: