torsdag 16 september 2010

Bralls!

Senaste försöket är ett par brallor till lillbruden. Ritade ett mönster som faktiskt blev riktigt bra på första försöket, skulle kunna ta in lite i mittensömmen, men bara liiiite.



Nu till frågan, hur syr man snyggast dit en dragkedja i ett par sånna här byxor, som har kantband kantat med cover pron i halslinningen?

Hjälp mottaget tacksamt!

Broderade k*Design på kanten, det tog 3 försök innan jag fick det snyggt. Fick stygnsätta om det flera gånger och det skulle behövas en gång till egentligen, men det funkar. Blev ganska snyggt tycker jag.

Lite kärlek också!



Skulle kanske vara snyggt med aningens snävare hals, vad tycker ni?







6 kommentarer:

lilla i sa...

Lite snävare hals håller jag med om! Tyvärr har jag inga tips på ditt problem, men snygga vart dom iaf! :-)

FridoLi sa...

Åh vilka fina byxor!!! Snyggt både med broderiet och hjärtat!
Håller med om att du hade kunnat göra halsen lite snävare, fast byxorna är jättefina så här med!

{K * Design} sa...

De blev riktigt bra tycker jag framförallt eftersom jag ritade mönstret på fri hand nästan och testade inget innan jag sydde, litad på att det blev bra helt enkelt. Att halsen kan bli lite högre ska jag skriva dit på mönstret så jag kommer ihåg det till nästa gång.

Men då var ju bara frågan hur an gör med dragkedjor när man har kantband. Har inte riktigt listat ut det än.

Helena sa...

Vilka snygga byxor! Vad fint broderiet blev.

Fangorias sa...

Vilka läckra byxor!! Gillar "kärleken" på baken, =)
Har tyvärr inget råd om dragkedjor och kantband, är inte erfaren på den fronten.

åsa sa...

Vilka underbara byxor!!!!