onsdag 5 september 2012

Gissa var?

Vi åkte igenom Stockholm i somras och svängde in på stoff o stil. Jag fick inte jättelång tid på mig men en hög fick följa med hem.
Det var första gången jag var på stoff och stil, riktigt fin och fräsch affär. Men servicen ger jag inte mycket för, nästa gång väljer jag att handla via postorder. De gjorde allt för att göra det så krångligt som möjligt, personalen stod och hängde och var inte alls villiga att hjälpa till, trots att jag frågade. Jag är ju förvisso van vid jofotex, där är det service!


1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!

Hittade in här av en slump.. Har själv nyligen börjat sy till mina små tjejer födda -09 och nu i maj -12.
Jag var på Stoff & stil i Sthlm för första ggn för någon månad sen och fick precis samma intryck som dig! Jättemkt personal överallt men inte serviceminded alls. Kvinnan som hjälpte mig klagade över att jag inte tagit nån kundvagn till tygrullarna.. Jag hade inte ens sett att de hade kundvagn och rullade dessutom barnvagn.. "vi brukar vilja att man tar en kundvagn så vi kan lägga rullarna där när vi klippt till ifall det blir kö" Jaha, ok bra då vet jag men just nu typ ekar det mellan hyllorna. Erbjöd mig bära tillbaka rullarna efter tillklippning men d ville hon inte ha hjälp med. Tänkte att kvinnan kanske hade en dålig dag och hejade glatt på den yngre tjejen i kassan när jag kom dit men även hon verkade ha glömt leendet hemma.
Bestämde mig dock för att inte låta dessa surtanter ta bort glädjen från de fina tygerna och gjorde ett nytt besök i butiken i veckan som var. Nu träffade jag annan personal som var betydligt trevligare och mer hjälpsamma. Vi får hoppas att det bara var tjuriga sommarvikarier vi stötte på i somras för deras tyger är iaf underbara!

Kul att se mycket fint du sytt!

Hälsningar från en annan Kristin :-)