torsdag 27 september 2012

Hysteriskt?


Hur det här blev vet jag inte riktigt, om det är snyggt eller hysteriekt är väl upp till var och en att bestämma. Dottern gillar det dock mycket.
 
 
Rosetten i halsen blev lite väl mycket, tänkte göra något åt det, kanske en knapp istället, men så här ca 6 månader senare har fortfarande tröjan en rosett.


 
Kjolen är välanvänd. I mitt tycke blev den lite väl lång men enligt F är det bara bra för den snurrar så mycket bättre då. Antar att det är kul att kunna se själv när snurrkjolen står rakt ut. Den matchar även en trolltröja jag gjorde för ett bra tag sedan, den har samma tyg som kjolen på ärmarna.

 
Provade en ny variant av ärmfåll. Oveclockade fast ett resårband.
 
 
 
Vek sedan in och sydde med täcksöm runt. Detta var INTE helt okomplicerat och jag smällde både en och två nålar för att jag var tvungen att dra som en tok. Ärmhålen blev i slutändan ändå förstora så att de bara åker ner. Jag hade ju tagit till lite som jag tyckte när jag klippte ut ärmarna för jag hade bara mönster med kort ärm. Jag måste ha trott att dottern hade samma längd på armarna som en chimpans.
 

Inga kommentarer: