söndag 14 oktober 2012

Imse vimse spindel!

Den här tröjan kom jag på att jag glömt fota. Det är nog en hel del som jag glömmer fota. Men den här kom jag på i alla fall. En av plaggen i lillans sommargarderob blev imse vimse spindel. Den är omtyckt och välanvänd. Som ögon på spindelapplikationen använde jag "leksakspysselögon" sånna där som ofta fanns på syslöjden. Jag tänkte först använda knappar som på apan men jag tänkte att det får väl bära eller brista, antingen håller det eller så håller det inte. Jag är fortfarande skapligt imponerad över hur bra det funkar. Denna t-shirt är välanvänd i sommar och har varit med på många upptåg och tvättmaskinsåk men det syns inte på ögonen. Som ben har jag använt dragskosnodd. Vad det heter på syspråk har jag ingen aning om. De fantastiska tygen kommer ifrån liandlo!
 
 
 
 



Inga kommentarer: