lördag 15 augusti 2009

Trådrulleställ!


Blev tokig på alla trådrullar som var överallt i lådor och påsar. Gjorde ett trådrulleställ att fästa på insidan av syskåpet. Det blev faktiskt jättebra.
Uttråkad, höggravid och med gipsat ben behövdes underhållning. Min pappa som var här och hjälpte till med vår altan hjälpte mig att fixa alla 11 pinnar som behövdes och sambon fick åka på coop och köpa blompinnar. Sedan skötte jag resten. Sågade av blominnarna med gersågen tills jag upptäckte att det gick att knippsa dem med tång, men då hade jag bara en pinne kvar..så onödigt jobb! Filade dem runda med sandpapper. Borrade hål i alla tvärpinnar, olika avstånd beroende av vinken rulle som skulle sitta på vilken pinne. Skruvade ihop alla tvärpinnar med de två längst ut. Laserade hel i vit lasyr. Det var inte lätt att få bra. Skruvade upp på insidan av garderoben, färdigt!
Tack http://smayrvader.blogspot.com/ för inspirationen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var precis den här lösningen jag var ute efter, läste något i tråden om att du hade gjort en! Snyggt. Och avundsvärd syhörna också (jag sitter i en pytteliten klädkammare :/) :-D Tack för titten!
/Mina