onsdag 23 december 2009


Har äntligen fått upp tavellisterna på den väldigt vita väggen, tanken är att det bara ska vara gamla ramar i olika former och storlek med kort i ska leta på loppis och röda korset. Starten (från mammas gömmor) syns här, tyckte det kunde få bo lite annat på hyllorna nu till jul, lite mysigt blev det med tomtar, ljus och hyacinter.


Nu ska jag berätta hur man INTE ska göra när man lackar ramar. Har kanske inte riktigt berättat hela historien för sambon som itne tyckte att det var någon vidare idé till att börja med. Jag tyckte, att om jag lägger en stor plast i badkaret så kan jag väl ha lackeringsverkstad där. Skitsmart då blir det ju en sarg och inget färgdamm flyger runt. Ja, detta hade kanske funkat om jag INTE sprutat färg som en tok. När jag tog bort plasten från badkaret visade det sig att den inte var riktigt hel, dvs badkaret var delvis lackerat med svart högblank färg! Skitsnyggt, tur vi fortfarande har kvar det gamla badkaret som inom viss (ganska lång förvisso) tid ska bytas ut. Det hela slutade med att jag fick skrubba hela badkaret och lite av kaklet med lacknafta, tur att jag inte är gravid längre! Oj så det såg ut men som tur var fick jag bort allt (tror jag i alla fall).





Har gjort kuddfodral i samma tyg som den hemska gardinen. Hittade detta tyg på Ohlssons och gillade det skarpt gjorde en gardin och det blev så hemskt, inte alls snyggt och passade inte in. Har rulle/hissgardiner i alla andra fönster i huset, inte en endaste en med mönster på så det blev jättemärkligt att ha mönster på den i hallen, som är mitt i huset och ses från alla håll. Men den fick hänga. Kom på att jag skunde göra kuddfodral så jag köpte lite mera tyg och vipps så blev det faktiskt ganska bra. Nu passar det med mönster när det kommer igen i fotöljerna. Nu till jul blev det rött till men annars är det turkost som hägrar. Skönt att få lite mönster och färg i den vääääldigt vita hallen.









Inga kommentarer: