tisdag 1 december 2009

Sovpåse!

Tjejens förskola vill ha sovpåsar med sovkläder i, supersmart tycker jag som är i branchen! Underlättar enormt!

Trodde jag skulle "slippa" ;-) sy en men vi har tydligen inga tygkassar vi inte använder, ooops!

Så det blidde den här, väldigt slarvigt sydd, skulle absolut ha den klar innan middagen, brydde mig inte så mkt om hur det skulle bli. Valde att sätta dit tjejens namn med säkerhetsnålar, sedan vet jag inte om personalen tycker att det är så roligt men då får jag väl sy fast det för hand då. Vill kunna ta bort det då jag antar att lilltjejen ska ta över påsen så småningom, för det går ju INTE att göra en till med hennes namn på ;-) . Broderade namnet på maskinen med satängsöm, dessvärre drog jag ite mkt i tyget så det blev lite glest på sina ställen, men men!

Tyget är från jysk, me loooove, köpte 5 meter utan att veta vad jag ska ha det till, nu är alla fall en liiiten bit använd. Mönstret hittade jag på under tidens gång. Tänkte göra en "vanlig" tygpåse först men tyckte att det här bliv lite roligare och det blev ganska bra faktiskt. Den är "vändsydd" med samma syg inne i påsen. Första bilden blev suddig då jag hade "nårbild" inställt på kameran, märkte inte det tyvärr. Orkar inte ta en ny bild.

















1 kommentar:

FridoLi sa...

Åh vilken läcker väska! Rolig modell och jättefint tyg!!!

Du skulle kunna sy fast namnlappen med vanlig raksöm med stor stygnlängd så är det lätt att sprätta bort den dag du vill ha ett annat namn där, men så sitter det ändå lite bättre nu än med säkerhetsnålarna!?