måndag 29 mars 2010

Gunga a la [K*Design]!

Jag har utvecklat en gunga utifrån en gunga från 70-talet som jag hade när jag var liten. Den hänger med än och mina tjejer gungar/har gungt i den när vi är hos mormor och morfar. Jag har dock gjor en vidareutveckling på den, aningens större samt med benhål åt båda hållen så man kan sätta bebisen åt vilket håll man vill utan att behöva vända på gungan. Smart tycker jag! Har även valt kraftigare pinnar och rep. Tyger kommer från IKEA.

Fick bunta upp henne med en filt hon har lite svårt att hålla dig i, har inte riktigt förstått det ännu. Men ooooj så kul det är.

I botten ligger för tillfället spädbarnssittdynan till babyskyddet. Det ska dit en plywoodskiva mellan tyglagren, men denna är inte tillverkad än och lär nog inte bli på ett tag (tills kallgaraget är hyffsat varmt att atbeta i, dvs med rådande väderlek kanske nästa vår)




3 kommentarer:

Y sa...

den där gungan är suverän! sån skulle man ha haft när barnen var mindre

Y sa...

underligt förresten att du inte fått hundra kommentarer på ditt inlägg

{K * Design} sa...

Den är faktiskt toppen, en riktigt bra modell som tar liten plats att förvara. Jag tycker att folk överlag är dåligt på att kommentera faktiskt. Många som tittar men ytterst få som säger något. Det är lite tråkit faktiskt.