tisdag 6 juli 2010

Grönt är skönt!

En beställning av en grön väska. Tyg från Åhlens. Beställaren har fixat tyget själv. Bra smak om jag får säga det själv. Den blev jättefin. Hon ville ha en med lång rem och jag kunde inte komma på hur jag på ett snyggt sätt skulle kunna vändsy den så då blev det med kantband. För att få till det bra beställde jag en kantbandsfot till min brother innov is-900. Det var ju lättare sagt än gjort att sy med den. Trodde det skulle vara busenkelt men det var det inte. Jag och sprättaren fick bli kompis ett par gånger.

Hur gör ni när ni syr med kantbandsfot? Framförallt avslutningarna, det blev inte snyggt. Hur ska jag göra?

Slutresultatet blev väl ändå helt ok, men det tog måååånga timmar.









1 kommentar:

Anonym sa...

jag vill också ha en sån med långt band vad kostar dom?:)

//frida ( www.shooooo.blogg.se )