tisdag 27 juli 2010

I sista minuten...

Ibland är det praktiskt att kunna sy. Vi skulle på dop i början av juli och lilltjejen skulle ha på sig sin röda klänning jag sydde till hennes dop (dock var den ju typ 3 storlekar förstor då så det gick ju inte) hon hade den på midsommar med en långärmad vit body under (se nedan). Jag trodde ju givetvis att det fanns något kortärmat vitt från storasyster att ha under då det denna dag var typ 25 grader och strålande sol och långärmat inte riktigt funkade. Det visade sig att det inte fanns något vitt kortärmat i garderoben så jag fick paniksy denna t-shirt. Togf för övrigt ett mönster från meedom i stl 74 för att få den tight nog (hon har 80) men det visade sig att jag fick klippa bort ungefär 4 cm på varje sida för att den skulle sitta tight. snacka om stora mönster, det var form 1.

I all hast råkade jag sy på ärmen åt fel håll eller så hade jag satt kantbandet fel för den ena ärmen blev med täcksömmen och råkanten ut, ooops, det syns dock inte. Detta blev en favvo t-shirt i tunn ribbinterlock från fix. Underbar nu på sommarne och den passar som handen i handsken. Halsen blev väl aningens stor (jag gillar snäva halsar) men det är nog bara skönt på sommaren.







Inga kommentarer: