fredag 15 april 2011

Det ska va husvagn...

Bilr man inte glad av de här färgerna? Jag giller starkt denna blå tillsammans med orange, riktigt snyggt. Älsta dotera min hade en gång en tröja från me and i i blått med orangea ränder, det var en favorit. Den här är beställd av min husvagnstokiga kompis. Då jag inte hade så stor bit av tyget så att det räckte till en hel sovpåse så fick det bli en husvagn på magen istället. För det är ju husvagen som är den viktiga biten.


Att jag inte gör sånna här applikationer oftare kan man ju fundera på. Det blir riktigt snyggt tycker jag, råkanter är läckert. Sydde tre varv med raksöm runt för att få det lite ostrukturerat och busigt. Fick även chansen att match med de snygga färgade plastknapparna. Tror inte jag kommer vilja sätta metallknappar något mera, det är ju så kul med färger.


Testade en ny grej på min symaskin. Nämligen att sy en ring automatiskt. Jag har en söm på den som syr i cerkel, alltså en liten cirkel lagom att trä ut snoddar i. Lite stabilitet bakom hade nog gjort susen men det blev ändå helt ok tycker jag. Kul funktion. Jag gillar funkioner, tekniska prylar och lullull...helt klart :o)


Inga kommentarer: