måndag 12 augusti 2013

Babynest, kattnest....välj vad du vill!

För ett tag sedan var det babynesthysteri i syvärden. Även jag blev inspirerad. Men jag har ju ingen bebis att sy åt längre plus att vi redan har ett babynest. Därför gjorde jag en lite mindre och mera fyrkantig så den blev lagom till katten.
 
 
O hon älskade den min underbara kisse. Som förövrigt fick somna in i somras, lillgumman!

 
Finns det hjärterum så finns det stjärterum.

 
Jag hade någon slags vadd liggandes i garderoben, den blev perfekt. En madrassbit kändes lite overkill till katterna.

 
Klippte helt enkelt bara en fyrkant och sydde ihop tyget med fodret.



I efterhand rundade jag av kanterna på känn.
 
 
Det blommig tyget kommer från min sambos farmors nattlinne/klänning. Jag vet inte riktigt vad det var. Det följde med kaffefläck och allt. Jag tyckte det var rätt sött så jag fick ärva det och jag har länge tänkt att det skulle bli något som vi vill ha kvar. Och vad blir bättre än ett kattnest som används av våra gullehårbollar varje natt.

Inga kommentarer: