måndag 12 augusti 2013

Till lilla Melwin

I våras var det en tjej på ett syforum som frågade om någon ville vara med och sy till lilla Melvin som inte har några armar. Kläderna sitter dåligt och snurrar lätt runt huvudet om det inte är body, det är svårt att hotta kläder som fungerar bra. Jag tänkte att jag skulle haka på det och sy två bodys i lite större storlek till lilla Melvin. Hoppas att de kommer till användning. Ännu roligare var det när det visade sig att Melvin bor i en by på andra sidan stan. Det kunde jag aldrig gissa. Kul!
 
Här är Melvins mammas blogg:
 
Här kan man läsa om alla kläder som folk skänkt till Melvin:
 
Här kan man läsa om när några sytokar överlämnade paketet:
 
 

2 kommentarer:

Linda sa...

Jag ville bara än en gång tacka för de söta kläderna. Melvin hade faktiskt på sig den randiga bodyn idag ;) de sitter så himla bra och är jätte sköna så jag beställer gärna ifrån dig i framtiden. Kram

{K * Design} sa...

Men så kul att du hittat till mig! Och ännu roligare att kläderna passar. Det är lite svårt att sy udda plagg när man inte riktigt vet hur formen ska va. Var lite rädd att de skulle vara för smala över axlarna då jag smalnade av dem lite, såg att många sydde rakt. Du är välkommen att botanisera i mitt tyglager om du blir sugen på att beställa. Vi bor en mil på andra sidan stan. Kram /K