onsdag 3 februari 2010

Kuddfodral och tygask till mamma!

Skulle göra ett kuddfodral till mamma, hon hade köpt ett liknande med helt fel monogram. Därför var jag ju tvungen att göra ett linande med rätt monogram. Kom inte alls ihåg hur hennes såg ut och tur var väl det för det blev inte alls lika. Bara färgerna. Till det här broderiet har jag i mina gömmor hittat 5 olika broderitrådar för maskin som jag ärvt av sambons farmor och de är från nån gång, jättegamla och oj så spröda, men det gick bra att brodera med dem, den gick av en gång. Det var en väldigt tunn tråd och jag skulle kanske ha tätat ihop stygning lite för att få det lite fylligare. Provade också att brodera med vanlig sytråd och det blev fylligare men inte alls samma lyster. Måste satsa på lite trådinköp så småningom.
asken eller vad det nju blev gjorde jag bara för att jag hade testat att sy monogrammet och hade det över, det var ju inget fel på det, funkade ju hyffsat. Det blev även över ett till testmonogram och en bit randigt tyg men det orkade jag inte göra något av så det fick mamma fria händer att göra något av.

Mååånga bilder blev det.








1 kommentar:

åsa sa...

Jätte fint!! gillar "asken" åxå...