torsdag 18 februari 2010

Min första egna stygnsättning!

Detta och lite till har jag pysslat med under semestern hos mina päron.

En elefant, broderade den ljusblå först och där ser man att kanten blir tokig vid snabeln, provade att brodera igen och då blev et bra vid snabeln men sämre på andra ställen. Kort och gott, jag kom på att det är tyget som drar sig lite....vad göra åt det? Har iof inte använt totally stable på det svarta tyget, tyckte det var onödigt MEN det kanske är nödvändigt.


En traktor från fordonstyget, denna blev väldigt liten men söt ändå och faktiskt riktigt bra, liiiite galet vid armen på den bakre skopan, men det är säkert tyget som dragit sig igen, vad göra åt det?

Provade att brodera trollet på en tunn fixtrikå med totally stable endast bakom trollet + lite till, det gick INTE bra, trodde stygnsättningen var helt åt fanders då det var lite svårt att få till denna men efter att ha testat på ett tjockare stumt tyg gick det bättre. Ja alltså färgerna är ju inte de roligaste men jag behövde färger som blev n kontrast mot det svarta samt mot varandra för att kunna se felen bra + att jag vill slöa bort gamla trådar jag inte vet vad jag ska ha till, perfekt till testbrodering.




Inga kommentarer: