torsdag 18 februari 2010

Sömdesign!

Tänkte att jhag behöver ju faktiskt inte bara lägga ut färdiga saker här, lite annat på gång kan ju vara kul också. Kvällen har jag ägnat så att ta fram en snygg coversöm som man kan använda på stretchiga tyger. Kikade lite på me and i:s coversöm. Den blev inte alls lik, det var iof inte meningen heller, men det är med inspiration där ifrån.

Så här såg pappret ut där jag testade att rita upp sömmen med penna samt markera fästpunkter. Den översta stora ömmen provade jag först den blev jättesnygg på det stumma tyget, YES tänkte jag, första försöket. Men det blev en katastrof på interlock. Efter ett tag kom jag på hur jag kunde göra samma söm men på ett enklare vis, utan dubbelstygn. Det är den nere till höger.


Så här såg testbiten ut, INTE snyggt.


Den översta här är den senaste varianten sydd över en söm, blev ganska bra. Ser snyggare ut live än på bilden.


Den nedersta här är hur den blir utan söm under, då ser man mittensömmen bättre.


Ska se om jag kan sy ett plagg med denna på imorgon, snart väntar sängen (borde ha legat där redan, men jag ska bara)


Inga kommentarer: