fredag 19 februari 2010

Lite nytestat att blogga om!

Denna supergulliga groda är en brodyr från Embroidery Outlet, hon som har den sidan är så fantastiskt duktig, om det nu är hon själv som gör dem, jag antar det. Hade tänkt ha den där dekorsömmen som ag designade igår till denna tröja, men då den guldiga brodyrtråden bara gick av och rosa ville jag inte ha och en mörkare färg tex grön blev för dominant mot grodan så då syntes den inte ordentligt. Gjorde en dubbelsöm i mörkgränt längst ner istället.

Mönstret till dessa två ritade jag idag me utgångspunkt från en pop tunika och en från coop, hoppas hoppas den sitter bra.


Som ni ser så bev inte brodyren perfekt, det glappar lite mellan ramen och fyllningen på sina ställen, tror detta beror på att tycket flyttar lite på sig. Ska skaffa solvy eller något liknande att ha uppepå tyget när jag broderar i stretchiga tyger.



En rosa fordonströja blev det också, gillar det här tyget. Bakstycket på tröjan är helrött.

Här är dekorsömmen jag gjorde igår, ganska snygg va? Jag är då nöjd!






9 kommentarer:

Mimmi sa...

Åh, jättesnygg dekorsöm på raglansömmen!!!!!

Grodan är ju helt underbar! Jag har lddat ned den men inte broderat den ännu. Det kanske är dags för det ;-)

{K * Design} sa...

Ja sömmen blev inte så tokig, men det tar eeeevigheter att sy den, fållen tog minst 5 minuter.

Grodan är jättesöt, önskar att jag vore bra på att teckna så jag skulle kunna göra egna.

Mimmi sa...

Skulle vilja sy grodan på något annat än vitt. Har du något förslag som kan passa till randiga byxor i brunt, gult och grönt?

{K * Design} sa...

Men varför inte grönt? Ja det beror väl iof på vad det är för grön.

Gult piggar ju upp lite kanske!

Mimmi sa...

Grodan vill jag ha grön, men jag vill brodera den på något annat tyg än vitt ( somm inte håller sig vitt så länge på lillemannen ;-) )

{K * Design} sa...

Ja men mellan-jusgrön groda på mörkgrönt tyg, det skulle vara snyggt tror jag,

Mimmi sa...

Knake det - skall se vad jag har för tyger i tygförrådet. Annars är ju faktisk ditt val av tyger (vit med grönt väldigt snyggt!

Ett par tänkta matchande byxor är sydda iallafalll så det är bara tröjan som återstår. Skall försöka få till denna medan sambon tar hand om "fredagsmys-maten" :-D

åsa sa...

Sömmen ser super proffsig ut...sen älskar jag åxå det där tyget!!

{K * Design} sa...

Ja det är sååå fint, har 2 meter rosa och en meter grönt, det gröna är faktiskt nästan ännu finare. Det ska få bli något till sommaren för det köpte jag jerseyn, alltså ett tunnare material.