onsdag 28 april 2010

Ny maskin!

Här går det lite segt på syfronten har betat av ett par beställningar samt sytt en bebisfilt. Ska blogga när jag hinner. Även en ny modell alla kokalal till lillan med knyt i axlarna och utställda ben. Mönstret ritade jag utifrån ett vanligt byxmönster, de blev lite vida vid bröstet så där har jag gjort en justering i mönstret, ska testa det någon dag igen. Har också sytt en brun elefant tunika utan ärmar till storbruden.

Jag har också gått och funderat på om jag skulle skaffa mig en coverlock....behöver jag en sån? Är det värt pengarna? Hur som haver slängde jag iväg en förfrågan mest för att kolla läget på en Janome coverlock 1000CPX på blocket och nu är den på väghem till mig! Tar en vecka ungefär. Måste dock köpa till en kantbandsfot och lite annat tjoller mest troligt blir det från england. SKOJ!

Ska även fara och kolla på en begagnad ny overlock, en huskylock 460ED har jag tänkt. Men om jag ska köpa den måste jag sälja min underbara pärla. Någon som ev är intresserad av en helt suverän Elna lock L5? 2,3,5-trådig overlock. Går som en klocka och är servad för ett par år sedan, han sa då att den var som ny, knappt använd.
/K

Inga kommentarer: