onsdag 20 oktober 2010

Stressigt paket

Body och byxor till ett par kusiner (tror jag det var). Denna beställning ble det bväldigt bråttom med för psersonen i fråga skulle ha med sig dem på en resa till sina barnbarn och jag skulle hinna beställa hem tryckknappar (som var slut) och skicka detta till Luleå. Tryckknapparna kom en to em till ICA och resan skulle gå av stapeln på tisdag veckan efter vilket innebar att för att paketet skulle hinna till Luleå i tid var jag tvungen att skicka det på torsagen. Kl 16.00 (när jag tidigast kunde hämta ut tryckknapparna) stod jag på ICA och viftade med min posten-lapp. Som tur var fanns paketet på plats och tryckknapparna var med!!! Men då vi har en dryg mil hem från stan hade jag ingen större lust att åka fram och tillbaka för att sätta i lite knappar och paketera kläderna + att jag behövde få iväg det snarast. Det slutade med att jag helt enkelt fick banka tryckknappar i kofferten på saaben. Iskallt var det och tur att lillgumman sov och att svärfar av en händelse satt i en bil en bit bort och väntade på svärmor så att han kunde underhålla storasyster under tiden. Det var inte bara en konstig blick jag fick när jag stod och bankade knappar med en hammare och paketerade kläder, det bjuder jag på. Det tog så lång tid att några personer kom, handlade och åkte igen medan jag höll på med detta i kofferten. Ooops!


 Nöjd är jag i alla fall, det blev riktigt fina set. Första gången jag kantade med mudd, hoppas att det fungerar.


4 kommentarer:

Marina sa...

Å så fina kläder! Jag gillade verkligen den kompinationen av lila och lime. Det kanske är dax att skaffa en prymtång så du slipper banka så ;-).

Ang. bakelsen så har jag sett i någon blogg där den är gjord som tårtbitar och då användes ett randigt ikea-tyg (med krummelurer på) på "fyllningssidan" och det så nästan ut som en riktigt bakelse.

Helena sa...

Ja, det lät stressigt! :) Men fint blev det ju!

{K * Design} sa...

Haha, jag har faktiskt en prymtång och använde den också men för att veta att knapparna sitter ordentligt efterbankr jag alltid. Använder sos knappar så dert passar ju inte jättebra, tycker att det är ganska lätt att "piggarna" kommer snett dessvärre.

Jag gillar lila/lime, det är jättesnyggt ihop, fräscht.

Det var lite körigt men det gick ju det också.

{K * Design} sa...

Just det, om tårtan. Det där var ju smart, ska nog testa det någongång när jag orkar testsy lite, kul!