torsdag 19 maj 2011

Sommarfin

Jag har ett tag klurat på vad jag ska göra för kläder till barnen som de ska ha på ett bröllop vi ska på i sommar. Jag ville ha något blommigt och sommarfint. Men att hitta ett snyggt blommigt tyg i jersey (eller ev interlock) var inte det lättaste. Men det här var ungefär det jag sökte. Det är ett tyg av märket stenzo och finns att köpa hos tygpyssling.se. Toppenbra shop måste jag säga, snabb mailkontakt och vänligt bemötande. Det prickiga tror jag är från jofotex men jag är inte säker. Spets från lokala ohlssonsaffären.


Testade denna modell i "rådjurstyget" från snook (har inte bloggat om den än) samt i ett lila hjärtatyg från jny-desing och modellen blev riktigt fin tycker jag så då fick helt enkelt den här bli i liknande modell. Tänkre först ha en spetsrosett fram med den syntes knappt mot det blommiga så då sydde jag en korv av det prickiga tyget och knöt rosett av.


Jag ville ha med lite prickar för att ta ner det blommiga lite och så ville jag ha lite spets, det här blev lagom sött tycker jag.



Bak sydde jag fast två smalare spetsband so knytes till en rosett, en gullig detalj, på gränsen till för mycket, men det funkar.


Så här sitter den på. Frisyren kan vi ju se mellan fingrarna på :o)



Å så var jag på kappahl idag och letade några strumpbyxor att ha till hittade inget att ha på benen men där emot en väska som passade väldigt bra till så jag köpte två, en till dem var. Klart att barnen ska ha handväskor på bröllopet eller hur?

3 kommentarer:

Unknown sa...

Så söt klänning!

Åsa Tidqvist sa...

Men så fin! hon ser helt ljuvlig ut i den, och med matchande handväska!! så sött!

{K * Design} sa...

Tack!
I veckan ska jag göra något matchande till lillasyster, det blir spännande. Svårt att få till, jag har inte så mycket prickigt kvar.