tisdag 23 juni 2009

Bebismössor!



Sydde två olika mössor till blivande familjemedlemmen. Den första blev helknas, var för snål med tyget till kanten, det gula, så den fick lite konstig form. Skulle ha gjort den bredare och kortare så mössan skulle smita åt. Har ju inte provat den så jag vet inte hur den skulle sitta på, det får väl tiden utvisa.
Den andra mössan var meningen att den skulle bli för nyfödd, men det blev det inte, den blev mycket större, kanske stl 56-60 eller något likande. Tänkte även fel när jag skulle sätta dit kantbandet, ville inte ha skarven i mitten bak för då ligger ju bebisen på den tjocka skarven så jag tänkte att jag tar den lite på sidan bak. Men jag gjorde fel och den blev på sidan fra, jättefult. Men jag löste det genom att sätta namnbandet för skarven, det lär inte bli några skavsår i alla fall! Ska bli intressant att se om modellen passar.

Inga kommentarer: