söndag 7 juni 2009

Vagnomklädning




Ville ha en dockvagn till tjejan att ha ute på gården. Hittade den här som var helt felfri på en loppis för 40:- Perfekt! Sprang på det här tyget på shape för 30:- metern biten kostade 15! Det var väl kanske inte den stilen på tyg jag hade tänkt mig men då de lila blommorna har exakt samma färg som chassit så blev det jättebra. Det var enklare än jag trodde att klä om en dockvagn. Använde tryckknappar att fästa armsidorna med, förstärkte dock inte plasten något och det var ju en liten miss, det hade tendens att spricka i kanterna när jag slet upp knapparna. De sitter som berget. Bra blev det i alla fall, klädseln sitter där den sitter och den dagen den ska bort ska den nog bytas ut. Nu tål den vatten och utelek, håller så länge det håller. Lite snyggare blev den tycker jag, var inte så förtjust i 80-talstyget!


3 kommentarer:

Sandra -Vildkatten sa...

Den kommer hon ha mycket skoj med. Blev snyggt med det tyget till det lila chassit.

Maria sa...

Vad fint det blev!

Ingela Karlsson sa...

Hej kusinen min :o)
Vad fint ni har gjort! Köket till F* blev ju kanon. Jag tänkte kakla ett par rader på väggen,göra hål i en byrå för att sätta ner "hundmatskål" för disken till mina ungar i lekstugan och sätta drapperi under för kastrullerna och lite IKEA hyllor och konsoller över till koppar och fat. Din blogg blev ju verkligen in inspirationskälla!! Klänningarna är mycket väl användna kan jag säga. Viola har sin ofta, idag och sover i den, Amanda och nött hål i sin,haft den till skolan flertalet gånger..så det är kanonpresenter vi fick och mycket glada över.
Hoppas att du blir bättre snart och ringer dig någon dag snart. Mandis har ju 6års kalas på fredag så nu planerar jag ledtrådar till hennes skattjakt med kista,pirat(uffe)och rubbet! Hela klassen kommer hem..jodu tjena har en del att göra på kan jag säga.
Ha det gott och hälsa alla dina där uppe..