tisdag 23 juni 2009

Singoalla med bamse!

Sitter här höggravid med brutet ben och fotled, äntligen har det slutat göra ont och med benet i högläge kan jag sy lite. Helt plötsligt blev det väldigt mycket sytid över!

Lillbruden fick välja mellan lite olika tyger och hon valde en klänning i bamse! Jag valde det röda till.






Möntret kommer från senaste Ottobre, det var ett kombimönster där man kan göra flera olika modeller av samma klänning. Jag ville dock ha en variant som man kan ha på vintern om den skulle bli förstor, är bra på att göra förstora kläder.
Gjorde överdelen efter 92 mönster men tog längden från 104 eftersom jag har en lång dam och jag vet att ottobres mönster har en tendens att vara lite stora så då skulle nog 92 livet bli bra trots att hon har 98. Livet blev perfekt men längden var ju lite att ta i, skulle kunna haft den 5-10cm kortare, det blev lite nattlinnevarning. Vet inte om jag ska ändra det eller vänta på att hon växer..för det gör hon och det fort!
Kul med lite omväxling i material, har bara sytt i trikå och velour sista tiden, oj så smidigt det är med stumma tyger. Bamsetyget kommer från ohlssons och det prickiga från tygvaruhuset.

Inga kommentarer: