fredag 27 november 2009

Finn ett fel???

Skulle sy en mössa till en ettåring, hade som vänligt inget mönster med mig så det var bara att rita och höfta. Den första passade min 3 månaders bebis, hmm, alltså inte en ettåring, och tur var väl det för det blev lite galet med den mössan, ser ni vad?
Den andra blev rätt men dock ändå för liten visade det sig....det fick alltså bli en tredje mössa och den passade! Det braiga var att min tjeja fick dig en mössa som sitter perekt och den andra mössan gick till en annan liten kille som är nyfödd, han får ha den till våren!



Bruden posar!




2 kommentarer:

MemLin sa...

Har gjort exakt samma fel men då med kaniner, så irriterande när man upptäcker det. I övrigt så var dom jättefina!

{K * Design} sa...

Haha, jo, det är irriterande. Jag har också gjort det med kaniner, ett par byxor i stl 68, men då kunde jag bara vända på dem och sy ihop dem fel, alltså att grenen blev benen, så blev det ett par i 56, kaninbiten räddad :o) De passade perfekt på lilltjejen när hon kom ut och jag har nyss lagt bort dem!