söndag 1 november 2009

Mera rooosa moln!

De rosa molnen är verkligen helt underbara, en sådan rosa färg får man leta efter! Tänkte sy varsin singoalla till tjejerna att ha på lillbrudens dop. Det var inte en enkel match, fick rita ett eget singoallamönster till lilltjejen i stl 62-68, tog lång tid. När jag hade klippt ut delarna till den märkte jag att tyget inte räckte till den stora klänningen. Det fick då bli en kjol, bestämde mig för att sy andra kläder till dopet.



Hur jag gjorde singoallamönstret kommer inom snar framtid. Kjolen ritade jag av från en som tjejen hade i garderoben, om det var en hemmagjord eller köpt kommer jag inte ihåg. Den är i alla fall gjord i två utställda delar, en fram och en bak. Mudd efter tjejens mått. Tyg från jny.


Matchigt värre!





Inga kommentarer: