fredag 27 november 2009

Rosa - glitter - så ska det vara!

Gulligt värre - i min tjejas smak - rosa och glitter!
Favvomönstret som vanligt, denna blev dock av någon märklig anledning väldigt lång, lite natlinnevarning, men det går ju göra något åt. Hittade det randiga tyget på jofotex, jättefint och härligt. Ville ha ett rosa och hittade det som är på ärmarna, i kassan såg jag att det var flammigt och expediten sa att det ska vara så, bråttom som jag hade så köpte jag det och oj vad jag ångrade mig, det är ett batiktyg och itne alls snyggt, en miss, men det funkar till ärmar.
Gjorde applikation i paljettyg, oj vad det var svårt att få till det, plasten tål minimalt med värme från strykjärnet och det är svårt att fästa vliesofix med lite värme, det gick knappt men nu sitter den på i alla fall, får se om det håller i tvätten.





Inga kommentarer: