fredag 27 november 2009

Grööööönt!
De mindre till min lilla tjeja, mellan till en kompis ettåring och de stora till min stora tjeja.
Älskar det här tyget, det är randigt i mossgrön och klargrön, det är såååå fin lyster i tyget. Detta är dock ett tyg som jag aldrig skulle köpa bara så där rakt av för när jag klämde på det var jag inte så impad, ganska tråkigt med så lika färger på ränderna tyckte jag. Det enförgade tyget blev väldigt platt mot det här så därför köpte jag det här istället och oj så glad jag är för det. Lovley!
De här byxorna sydde jag lite på en höft, i alla fall de i mitten, hade inget mönster med mig på resan (till mina föräldrar) det glömde jag givetvis hemma, så jag fick helt enkelt försöka knåpa ihop ett par i stl 80, oj så stora de blev, typ 86-92 snarare, men bättre det än svärt om. Problemet var väl att de skulle passa en landskapströja. Dessa byxor sydde jag alltså på min mammas maskin, en brother overlock från 80-talet, den har alltid varit jättebra men man måste tydligen ställa in en hel del ibland och därför blev muddsömmen vågig, inte så snyggt tyvärr, förstod inte bättre och sydde bara på.


Testade att gå efter en muddtabell jag fått. Men jag vet itne om jag tyckte att det blev så bra, muddarna var vääääldigt små trots at jag tog till någon cm, men det kanske ska vara så. Snyggt blev det då inte, tyget rynkar sig jättemycket för att mudden är så snäv.



Inga kommentarer: