onsdag 24 augusti 2011

Lika men ändå olika...

Det tog en stunds funderande innan jag kom på hur storasysters klänning skulle se ut. Jag ville ha samma typ av fickor men inte med hängselknäppning upptill utan mera som en vanlig klänning. Jag har hela vintern tänkt göra den här modellen men i velour. Fick dock aldrig rumpan ur och nu är det lite varmt med valour kanske.


Det ser ut som om fickorna är olika stora men det är de inte, klänningen ligger lite snett bara. Gjorde fickorna större på den här, dels för att det är en 110 (lillasyster har 92) men även för att det är snyggt när man ser mera av det blå tycker jag.


Jag köpte ett par stumpbyxor var till tjejerna på kappahl för ett tag sedan, blå med vita prickar, hoppas att de kommer bli fint till. Hade tänkt göra en jeansklänning till dem men jeanstyget jag skulle köpa verkar inte komma in förrens till hösten så det blir svårt. Har iof jersey med jeansfärg får kanske göra något i det tyget.


2 kommentarer:

3exter sa...

Så fint! Jätte läckra modeller!
Jag gillar också att använda samma tyg men anpassa modellen lite efter ålder och kön :)

{K * Design} sa...

Tack!
Jo det tycker jag med är kul, jag har svårt att klä dem helt lika men lite matchigt får det gärna vara.