onsdag 24 augusti 2011

Tid?

Här är det verkligen totaldött. Jag hinner inte riktigt med. Just nu ligger prioritet på familjen och hushållet nummer två är alla miljoner projekt vi har på gården. Vi har i sommmar grävt nytt jordgubbsland, sågat ner lite träd/buskar, chaktat gården och tagit bort massor gräsmatta, lagt kantsten och massor ton singel längs stenmuren vi gjorde i fjol (inte färdigt än dessvärre), kantsten runt trallen, lagt ut ca 500m2 ogräsduk modell stor och 60 kubik stenmjöl, grävt för 40 meter häck, fyllt upp och plattat till slänten mot vägen, byggt en mur, rivit en carport, byggt en ny större carport och förråd samt ett litet vedförråd (dessa är ej färdiga riktigt, beijer kom med panelen igår), högtryckstvättat garagetaket, öst upp 10 kubik matjord i jordgubbslandet + en hög på sidan, planterat växter.....å det är mycket kvar på schemat innan vintern får komma + att jag börjar jobba nästa vecka och inskolningen av lillan som för övrigt inte är så liten längre, två år fyllda, har börjat.

(Obs! Vi har haft en grävare till hjälp för mycket av det där jobbet men det är mycket handkraft i alla fall)

Gissa hur mycket jag har sytt? Inte många sömmar under sommaren, ett par beställningar, några tunikor till lillan när hon fyllde år och så lite annat smått och gott.

Det fanns inte mycket bilder på datorn men jag bjuder på det jag hittade.

Muren som får en övergång till gräsmattan

Den gamla väldigt fallfärdiga och underdimensionerade carporten och lite nersågade rönnar + massor skräp på pallar.

Den nya större carporten som vi faktiskt kan ha bilen i utan att riskera att få den platt vid kraftigt snöfall.

Inga kommentarer: