torsdag 25 augusti 2011

Utan krusiduller!

Det här settet sydde jag inför sommaren till lillfia. Helt vanliga modeller utan krusiduller. T-shirten har varit en favorit, biltyget är det så härlig kvalité på och modellen sitter som handen i handsken. Kjolen är också välsigt anv'ndbar men det kan vara lite svårmatchat med knallorange. Jag gjorde halsen lite snävare på den här för jag gillar när halsar är snäva och det är just så pass att det går bra att få den över huvudet, tur jag inte tog till ännu mera.

Biltyget kommer ifrån jny-design, jeansjerseyn från mjuka tyger och det orangea från jofotex. 



Testade åter igen att göra den här modellen
av avslut på kantbandet för att få till det med
dekorstickningarna. Det blev faktiskt riktigt bra,
förra gången vill jag minnas att det blev lite
bubblit i tyget men inte alls så farligt denna gång,
man kan se en tendens under kantbandet.
Vad gör man åt bubblet?



Modellen i egen hög person!

1 kommentar:

PajaS sa...

Å va snyggt, älskar kjolen!