fredag 26 augusti 2011

Äntligen något nyproducerat!

Tänkte för en gång skull lägga ut något som är nyproducerat istället för ett halvår gamla grejer.

Det här ät mitt första försök på overall/onepece stl ca 92-98. Jag trodde aldrig att den här skulle sitta bra men den blev som handen i handsken, aningens snäva ärmar och ben kanske, skulle kunna ta till lite där nästa gång. Jag tog måtten på lillan och ritade ett mönster som såg gigantiskt ut. Till luvan tog jag gjälp av meedoms anorakluva i stl 56 för den hade jag avritad, mest för att se formen på den. Jag konstruerade efterhand jag sydde. Från början hade jag tänkt att dragkedjan skulle gå ända upp, men jag ville samtidigt ha knytband som dekoration. Det här blev en bra kompromiss tycker jag. Hade även tänkt göra den bara i rosa/rött men då jag gillar turkost till framförallt rött men även till cerice så var det svårt att tänka tillbaka till rött när jag la fram den turkosa mudden. Det prickiga tyget är från jofotex och det randiga (som så matchigt hade exakt samma färger) en underbar interlock är från tygvaruhuset. Muddtyg vet jag inte var det kommer ifrån.




När jag ändå hade turkost igång på maskinen passade jag på att göra det här till stortjejen. En vanlig tröja med puffärm och knapp fram. Svamptyg från kameleont design och manchester från ohlsons.


Funderade ett tag på hur manchesterkjolen skulle se ut, det är ju snyggt med knapp och gylf. MEN det är bra mycket smidigare och skönare med mudd så det fick det bli. Gjorde lite dekorstickningar och fickor på kjolen för att få lite liv i den. För en gång skul valde jag att göra den bara turkos och ingen avvikande färg för att den ska passa till mera tröjor och strumpbyxor. Det är svårt att få ihop olika plagg om man låser sig vid färger tycker jag.


Äntligen fick dotera en hjärtaknapp, hon har spanat in dem flera gånger men jag tycker inte att det har passat, men nu så!


Och så bjuder jag på lite livebilder från förmiddagen, titta så busig man blir i en onepece.





Varsitt nytt kitt så här en fredagsförmiddag!

7 kommentarer:

Ahlard sa...

Så underbart fina kit, och vilken bra passform du fått till på plaggen!

{K * Design} sa...

Tack! Måste säga att det blev över förväntan. En onepece kanske ska vara lite mera pösig (?) men jag tycker att det funkar med lite slimmad modell. Den är ju lite stor men det gör inget, hon växer så det knakar!

Jenny sa...

Hur snygga som helst! Och supersköna verkar de ju vara oxå!

Linda sa...

kanonfint alltihop. Välsytt :)

Jenny sa...

Hihi, såg dina barn nere vid ankdammen idag på matfesten, gissa vad som avslöjade att det var dina...! Ja, jag såg dig på håll oxå när du ropade på dem!

Hoppas att ni åt mycket goa saker!

{K * Design} sa...

JennY: Tack! Haha så kul! Du skulle ju ropat och sagt hej :o) De syntes ju väl i dessa kläder kan man väl säga och F:s pippigula strumpbyxor gjorde ju inte kläderna mindre diskreta direkt. Det var så kul på matfesten för jag såg massor med barn med olika hemmasydda kläder, vågade ränder, moln, jurasic, kaniner mfl. Barnen åt något så ordinärt som pannkana :o) Jag käkade tyske kocken, gott men kallt och ingen direkt ahaupplevelse. Ni då?

{K * Design} sa...

Linda tack!

Vad kul det är att några kommenterar här, jättekul!