söndag 9 maj 2010

Rooooosa älvor!

Detta tyg har min 3-åring valt själv från mjuka tygers hemsida, gissa om hon var nöjd när det kom hem, en klänning ville hon ha. Passade på att göra en somrig singoalla med kort ärm. Hon gillar inte korta ärmar men inte kan hon gå i långärmat i sommar när det är varmt.

Snyyyyygga sömmar med nya maskinen. MEN den bråkade med mig lite. Jag råkade givetvis sy ihop ärm/sidosömmen lite för fort, det gick som vanligt av bara farten så jag fick sy dekorsömmen hela vägen runt fån hals till nacke. Maskinen tyckte inte riktigt om när jag kom till sömmguppet då hakade det upp sig och blev fult. Det är en täningssak hoppas jag innerligt.

Jag hade velat ha ett limetyg med vita prickar som ärmar, det hade livit såååå snyggt, nån som har en bit över? Jag har dock aldrig sett något sådant. Hade jag haft en tråd i lime som passade hade det blivit det på dekorsömmen. Men det blev kanske nog så bra med vitt, om än lite tråkigt kanske.




2 kommentarer:

Liza sa...

Kolla med Kaja, hon har då haft sånt tyg iaf, vet inte vart hon köpt det dock. Snygg blev den! Jag har oxå köpt det där, blir nog nåt liknande till systerdottern!

{K * Design} sa...

Skulle med andra ord frågat innan jag sydde. Köpte bara en meter. Försökte köpa mera men det gick inte, tänkte att det kanske var slut men det var det inte alls för det går fortfarande att köpa. Min tjeja har ju fått för sig att rosa=SNYGGT med stort S och ännu snyggare om det är något flickigt motiv på.
Du vet inget mera sälle som har nåt lilknande tyg, i samma tema ungefär?