söndag 9 maj 2010

Vilken typ av grenkil skulle du göra?

Detta ligger under fel rubrik, men det var den mest passande så så fick det bli, det är hur jag SKULLE göra.

Detta inlägg grundar sig i en fråga kring grenkil vs inte grenkil på ett syforum.

Så här ser två pyamasar ut som min tjej har.

Denna pyamas har en "halv" kil på varje sida och så går knäppningen mitt igenom. Nackdelen skulle jag väl säga är att det blir mycket sömmar och knöligt å andra sidan har de ju mest troligt blöja när sånna här kläder är aktuella så barnet kanske inte störs så mycket av det.





Denna pyamas hade hon på sig, men jag lyckades fota trots nästan totalt mörker.
Denna kil är hel och påsydd på bakstycket och så går knäppningen fram. Så här skulle jag göra om jag skulle sy en grenkil på ett plagg med knäppning i grenen, där är lättare att komma åt och knäppa också.





Inga kommentarer: