måndag 10 maj 2010

Snyggkudden!

Hittade ett helt fantastiskt tyg på ikea av alla ställen. Jag hittar sällan något jag gillar där. Eller jo, jag gillar många snygga tyg men de passar inte in här så jag köper sällan något. Men nu, åhhh, det här är fint. Detta är dock den grillrigaste biten på hela tyget. Tyckte det passade bra som färgklick i den väldigt vita hörnan. Möblerna köpte vi samtidigt och de testbor under trappan, är det för trångt?

Tänkte att jag skulle göra en kudde med vingar, det kan ju inte vara så svårt, tänkte jag. Sydde ett vanligt fodral och la givetvis tyget fel så öppningen blev åt fel håll, skitsamma det är ju baksidan. Sydde sedan en stickning runt hela. Tänkte dock inte på att jag sydde rakt över öppningen, det blev ju mindre snyggt, men skitsamma, det är ju baksidan :-) (använde även ljusblå tråd på baksidan, ja, det var ju anske inte så smart, men skitsamma, det är ju baksian)


Frågan är ju om det blev trångt, har mosat in lite prylar i skåpet för att se om det blev bättre med lite färg. Men så mycket färg blev det inte. Vill hitta en gammal lampa med textilskärm som jag kan klä i kanske samma tyg eller något matchande som ska stå inklämd mellan fåtöljen och skåpet.




2 kommentarer:

Elin Lindgren sa...

oh vad snyggt! Gillade verkligen tyget till kudden och vitrinskåpet! Är skåpet från ikea det också??? Kände inte igen det.

{K * Design} sa...

Tack Elin!
Ja det här tyget var sååå snyggt, skulle köpt mera, men jag vet inte vad jag ska ha det till iof. Skulle vilja ha en lampa typ en sån som Sara har i v-rummet och klä med samma tyg men den lite mindre grillriga biten.

Japp skåpet är IKEA. Jag hade också missat det. Mamma och pappa har ett och jag frågade vart de köt det, ikea svara hon. Då skrev jag upp det på nästa ikeahandlings-lista. Vet dock inte om det ska stå under trappen. Det testbor där så länge.