söndag 16 maj 2010

Sommarskrud med nya kuddar å lite annat!

Funderade för ett tag sedan vad jag skulle göra med vardagsrummet som inte var nå snyggt. Så här blev det. Så här och så här såg det ut innan. Eftersom jag aldrig trivdes med denna färg blev det aldig klart, men nu så!

Det orangea som jag ville ha i vardagsrummet blev INTE bra, hade snöat in mig att jag skulle ha en orange 70-tals lampa och eftersom den var orange blev det automatiskt orange. Men jag fick aldrig riktigt till det. När våren började närma sig var det orangea väldigt höstigt. Vårfärger skulle det bli och vad är mera vår än rosa och grönt i ljusa toner?

Ny lampa blev det då, gillade denna, den är från Europamöbler.


Min jakt på snygga pastelliga tyger i olika mönster gick väl sådär. Men jag är ganska nöjd, det rosa/grönblommiga tyget är en duk från Hemtex, har mycket tyg kvar. Det vita fyndade jag i en stuvlåda på Hemtrevnad jattefint med ett broderat snirkelblommönster på och det rosa med vita prickar, det grönblommiga, helrosa och helgröna är från Spets och Ting.

Jag har även ett silvrigt tyg som skulle kunna passa in, tycker ni det eller förstör jag det hela då?

Funderar på om det är snyggare att fylla upp hela långsidan med kuddar, nu har jag i alla fall inhandlat innerkuddar på IKEA så nu är det bara att bestämma sig för hur det ska va.

Lite mys!


Beståbänken från IKEA blev så här. Rankorna på korten är förstorade bitar från tapeten. Tavlan har virkade dukar på sig.


Lampan är en svarvad furufot som vi haft som bygglampa under byggtiden, ställde bort den men kom sedan på att den är ganska snygg. Lite färg och en ny topp så passar den inte rikgit bra. Har tänkt skaffa en lika samma skärm som taklampan men tills vidare får denna IKEA-skärm pryda foten!


Etersom resten av huset har blivit i den vita stilen lite romantiskt blandat med nytt typ så passade detta mycket bättre in. Det orangea var som att komma in i ett anna hus helt plötsligt.




Inga kommentarer: