torsdag 3 juni 2010

Jobb jobb jobb

Nej..jag har inte dött eller gått i ide..Sommaren (njaaa, senare del av våren snarare) har kommit och det innebär jobb jobb jobb på tomten, när kvällen kommer orkar jag inte sy + att jag kört över en nål med overlocken så båda knivarna fick ett hack. Såååå typiskt. Som tur är så har jag en av knivarna på lager den andra är beställd och väntas på.

Det här har vi pysslat med de senaste veckorna:

Här börjas det bygga trappa i mitten framför huset, äntligen slipper vi den på sidan och får en BREEED trappa. Stenarna vägde 22 kilo, just så pass att jag orkad bära dem..

Färdig typ, observera slänten bredvid trappan, den är ett minne blott.



Här gräver vi ur slänten, breddar gården lite och bygger stenmur. Alla stenarna kommer från urgrävningen av tomten det är INTE lite sten där inte.

Färdig typ..finliret kvar.

Här blev det lite spännanden, aaaaningens tight mellan grävaren/muren/garaget



Trallen runt halva huset är också fårdig (dock ingen bild på det)




Vi har även hunnit med att gräva upp heeeela gården för dränering av dagvatten. Inte nog med det så grävde vi kors och tvärs och drog vattenslangar och el och sommarvatten för eventuellt kommande projekt. Det är bäst att vara förberedd, trist att gräva upp en ny gräsmatta för att man kom på att här ska vi ha en friggebod med el!

Inga kommentarer: