onsdag 16 juni 2010

Sommaroutfit!

En ny sommaroutfit till tjejen, hon öskade sig en kjol i blomtyget å jag tycket att det skulle vara snyggt med en matchande t-shirt till!
Tycker nog att det blev ganska fint, eller blev det för mycket blommor? Dessvärre hade jag inget blått tyg som passade till, en liiiten gul snutt fanns det.



Blir ganka bra att ta igen tyget i linningarna tycker jag, tur det var en tunn ribb, interlock, så det funkar att ha som kantband.


Blommans satängsäm blev inte 100%, det hade varit snyggare med en blå tråd tror jag, men jag ville ha en kontur och det blev det ju, men aningens glest på vissa ställen, men det funkar. Avsevärt mycket bättre blev det på stjälken där tyget och sömman var av samma färg. Kantbandet blir sååå bra, jag är så nöjd över bandkantaren. Så alla som funderar på att shoppa en fejk från Ebay, DO IT! Funkar toppen. Jag ska så småningom köpa en som viker 4 gånger, så det blir snyggt på båda sidorna. Den jag har viker 3 ggr, det blir alltså råkant på andra sidan, inte jättesnyggt på tex filtar.




Kjolens mönster är ritat med en me and i kjol som inspiration, väldigt vid så den ska falla snyggt, hoppas det blir bra på. Har ju sytt av detta mönster någon mera gång tror jag, minns inte.



Det tog låååång tid att ställa in cp:n för att göra snygg dekorsöm, den blev väl inte super snygg, lite lös, men annars trog tyget ihop sig och blev en korv, några tips?




Lägger till en livebild. Frågade (som alltid) om hon kunde prova kläderna så jag fick ta ett kort, han brukar alltid skrika NEEEEEEJJJJ, men den här gången blev det ett klart JA! Skoj! Tror hon gillar det trots att det inte är ROSA!!! YES!

Det sitter riktigt bra, kjolen kanske är i längsta laget men det tycker jag itne gör något. Hon lär kunna ha en länge. T-shirten blev toppenbra, ska nog rita av den så jag har kvar mönstret. För som alltid så utgår jag ifrån ett mönster men tycker alltid att det är fel på det så då klipper jag på fri hand och höftar lite. Så står jag där nästa gång och har fortfarande inget vettigt mönster. Ska nog fixa det ikväll!


5 kommentarer:

Marina sa...

Vilket fint set! Det blev riktigt fint att kanta med det tyget mot det vita.

TurboNeedle sa...

Jättesnyggt! Verkligen somrigt. Man blir glad när man ser det blommiga tyget. Snygg kombo.
Lägger till dig i min blogglista om det är ok?

Mimmi sa...

Supersnyggt!

{K * Design} sa...

Tack! Gulliga ni är :o)

Nu har jag lagt in en livebild, passar bra på henne, ska nog göra något syskonmatchigt till lillsyrran också.

Blogglistor kan jag vara med på, är nog inte riktigt säker på vad det är, men det blir nog bra ;-)

LERA sa...

Snyggt!