torsdag 17 juni 2010

Nya prylar!

Idag har jag shoppat loss på ohlssons. Inget märkvärdigt, lite olika tyger, smockresår (ska testa om den som finns affären är bättre än en jag fått av mamma, på kon).

Idag kom även mina pressarfötter jag beställt från ebay, en öppen fot för applikationer, en kantbandsfot och en rynkfot. Kunde för allt i världen inte förstå mig på rynkfoten från början, men jag säger bara youtube.....En inoljning behövde den också i alla leder för att inte låta som en gammal åsna. Jag är inte kompis med den än, men vi får väl se om jag blir det så småningom. Undertråden ville bara trassla sig och bli ful under, det är ju inte kul.

Någon som har några tips?

För övrigt så har jag gjort klart i syskåpen igår och idag, kapat till två hyllor och satt upp dem samt lite magneter till olika ändamål. Ska lägga ut en bild så småningom. Vet att det var någon som ville se min maskinlyft, ska visa den.

1 kommentar:

Sara sa...

Symaskinslyften var riktigt fin :-) blev såååå inspirerad av allt ditt 'syande' :-)